Психологія і зовнішня реклама
Візуальний вплив на цільову аудиторію і потенційних клієнтів - один з інструментів популяризації бренду та підвищення ефективності бізнесу. І допомагають у цьому різні рекламні конструкції, які підприємці встановлюють на стінах і фасадах будівель, над входом в офіс, магазин, салон краси, сервісний центр, ресторан і т.д., а також розподіляють їх по прилеглій території (щити, покажчики, стели , штендери, пілони).
Зовнішня реклама насправді тісно переплітається з психологією, базові знання якої допоможуть правильно сформувати вплив інформації на перехожих. При розробці дизайн-макету основний упор робимо на асоціації. Як відомо, їх у людини викликає будь-яке зображення або напис. Тому для генерації чітких, стійких асоціацій, образів або настрою рекламну конструкцію потрібно доповнювати елементами композиції, які зміцнюють тематичну лінію.
Розглянемо на прикладах. Серед наших проектів представлено оформлення фасадів для магазинів компанії "Укрпромпостач". Вивіска у вигляді лайтбоксу і панелі з написами "ковбасні вироби" і "свіже м'ясо" доповнені блоками з зображенням даної продукції. В результаті у перехожих складається стійка асоціація між назвою і сферою діяльності компанії - продажем м'яса і ковбасних виробів.
Другий приклад: вивіска у вигляді банерної розтяжки доповнює світловий короб мережі аптек "Найближча". На ньому зображені люди різного віку, які звертаються до перехожих (візуалізований діалог). Суть надрукованих фраз зводиться до залучення уваги людей до аптеки. Таким чином, у пішоходів підсвідомо зберігається інформація про те, що "найближче Аптека" завжди поруч і орієнтована на клієнтів, а ліки там недорогі і регулярно продаються по акції.
Як оптимізувати вплив вивіски виходячи з знань психології
Розглянемо ключові фактори впливу реклами на людину і спектр інструментів, який використовується для досягнення поставлених цілей. Навіть найпростіша вивіска з об'ємних літер може по різному впливати на перехожих, викликаючи у них різноманітні асоціації. Психологи відзначають ряд інструментів, які слід використовувати при розробці дизайн-макету рекламної конструкції.
Що ми враховуємо:
- Деталізацію і оформлення зображення.
- Спосіб ведення по композиції.
- Освітлення.
- Пропорції і перспективу.
- Колір.
- Фактори направляючого впливу.
- Шрифт.
Як показує практика, складні, надмірно деталізовані і не зрозумілі відразу зображення захоплюють погляд людини. Глядачеві цікаво розгадати загадку і отримати естетичне задоволення. Такі колажі хоч і залишаються надовго в пам'яті, але рідко передають тему або специфіку бізнесу. Тому при оформленні вивіски, особливо для установки в людному місці з розрахунком на охоплення великої, багатогранної аудиторії, головне не перестаратися зі складністю картинки і надпису. Однак коли створюються ексклюзивні виставкові стенди, такий формат можна сміливо використовувати.
Найпростіший приклад - перевернутий текст. Його легко прочитати, хоча перешкода для сприйняття є. Однак слід правильно розставляти пріоритети у використанні такого стилю. Припустимо, для оформлення квест кімнати або арткафе такий варіант цілком доречний, тоді як для аптеки або страхової компанії він стане не найкращим вибором.
Ведення глядача по композиції або побудова асоціативного ланцюжка в потрібному напрямку. Текст в європейських країнах сприймається зліва направо, зверху вниз. Тому контент, що містить ключовий посил слід розміщувати у верхньому кутку сторінки. Напевно, ви звертали увагу, що логотип бренду зазвичай і знаходиться в цій зоні. Побачити це ви можете в нашому портфоліо в проектах МТС, Fiat, Suzuki, Motor, Аптека "Найближча", Світ Підлоги та інших.
Освітлення. Будь-яке джерело світіння привертає увагу на підсвідомому рівні. Тому лайтбокс, світлова LED вивіска, об'ємні букви і інші конструкції з підсвічуванням популярні в сфері зовнішньої реклами. Навіть тінь і часткове затемнення деяких елементів надпису візуально сприймаються людьми краще. Тому в інтер'єрі часто використовуються псевдо-об'ємні символи - носії, розташовані на деякій відстані від стіни. З цієї ж причини користується попитом виготовлення виставкових стендів з підсвіткою, мета якої - акцентувати увагу відвідувачів на експозиції.
Колір. У кожної людини він асоціюється з конкретним чином, подією, настроєм, і передбачити, яким саме - позитивним або негативним, неможливо. Тому зовнішню рекламу ми рекомендуємо робити в корпоративному стилі вашої компанії.
До факторів направляючого впливу відносяться об'єкти, що доповнюють рекламу. Наприклад, стрілки, лінії, градієнт, ритм світіння і т.д. Шрифт також впливає на асоціації. Припустимо, для вивіски турагентства можна застосувати текст в східному стилі, для дитячого магазину - з легким курсивом, для ресторану - з різним регістром літер.
Варіантів маса, і вибрати завжди є з чого. Задати будь-яке питання по зовнішній рекламі ви можете консультантам компанії "Світ проектів".