Обираємо матеріал для фасадної вивіски
Щоб рекламні конструкції служили довго і виконували всі необхідні функції, необхідно правильно підібрати матеріали для їх виробництва. На перший погляд здається: метал, оргскло і пластик – які можуть виникнути складнощі?
Однак такий підхід занадто поверховий, адже одного тільки пластика існує більше п'яти видів, що відрізняються і за ціною, і за технічними характеристиками. Спектр використовуваних матеріалів для фасадних вивісок досить великий і треба враховувати всі їх особливості індивідуально для кожного випадку.
Будь-яка зовнішня рекламна конструкція піддається перепадам температури і вологості, механічним навантаженням, також вона може підключатися до електромережі. Тому матеріалам слід приділяти особливу увагу, і робити це треба вже на етапі створення дизайн-макету.
З чого виготовляються фасадні вивіски
Йтиметься про лайтбокси і об'ємні букви, оскільки вони найчастіше монтуються на стінах будівель. Світлові короби наділяються тільки внутрішньою підсвіткою, тоді як 3D символи можна забезпечити зовнішнім освітленням, наприклад, контражурним.
Джерела світіння в зовнішній рекламі:
- Неонові трубки – створюють яскраве рівномірне світло, відрізняються великою гамою кольорів і високою ціною. Вони легко гнуться, можуть використовуватися як всередині (на вітринах барів, ігрових зон та нічних клубів), так і зовні (на фасадах будівель).
- Світлодіодні стрічки та модулі (100-300 діодів на 1 м) – відрізняються довгим терміном експлуатації, розміщуються всередині букв і коробів, а також за ними для створення яскравого контурного підсвічування.
- Люмінесцентні лампи – бюджетний і простий в обслуговуванні варіант для освітлення вивіски у вигляді лайтбоксу або букв, який, правда, володіє не найдовшим терміном експлуатації в порівнянні з попередніми варіантами.
Є й інші особливості, про які слід знати. Наприклад, завдяки великій кількості світлодіодів вихід з ладу кількох десятків в стрічці не вплине на освітленість короба, тоді як перегоріла лампа значно затемнить його частину. Тому якщо короб знаходиться у важкодоступному місці, наприклад, високо на фасаді – краще використовувати таке джерело світла, яке не потрібно часто ремонтувати.
Матеріали для фронтальної частини вивісок і об'ємних літер:
- Оргскло – максимальний розмір таких листів 2х3 м, тому вони не дуже зручні для великих рекламних носіїв.
- Банерна тканина – рулонне полотно розміром 5х50 м, являє собою універсальний недорогий матеріал, використовується для довгих коробів, на поверхню тканини наноситься фотодрук з дозволом до 720dpi.
- Сотовий полікарбонат – поставляється в листах шириною 2 м, міцний і легкий, але не дуже презентабельний на вид і наділений властивістю розширюватися при нагріванні. Зазвичай на його поверхню наносять плівку з широкоформатним друком.
- Полістирол – гладкий, щільний та еластичний. Часто використовується для вакуумного формування, коли потрібно надати виробу об'ємний вигляд. Максимальні розміри листа 2,05х3,05 м.
- Листовий композит (Dupont, Ecobond) – простий в обробці, має високу вартість і гарний зовнішній вигляд.
Виготовлення корпусу зовнішньої вивіски здійснюється з ПВХ, акрилу, пластикових або алюмінієвих профілів, а також з композиту. Товщина каркаса розраховується виходячи з можливих навантажень, що визначаються місцем установки, габаритами і складністю конструкції, способу підсвічування. Якщо рекламний носій монтується перпендикулярно до фасаду або на даху будівлі, потрібна розробка міцних кронштейнів для його фіксації.
Ключові переваги металів в каркасі наступні: алюміній легкий, але м'який; нержавійка міцніша і стійка до корозії, але дорога; сталь важка, зате відрізняється доступною ціною. Варто знати, що сталевий і алюмінієвий квадратний профіль за рахунок чотирьох ребер жорсткості має більшу міцність, ніж кругла трубка.
Зовнішня реклама з ПВХ-пластику та композиту
ПВХ найчастіше використовується, коли потрібна невелика фасадна вивіска у вигляді таблички. Такі носії кріпляться біля входу в офіси і державні відомства. Звичайно, для них можна використовувати й інші матеріали: метал, композит, акрил, дерево. Однак ПВХ-пластик через низьку вартість здобув найбільшу популярність. Таблички можна доповнити диодним торцевим підсвічуванням, і створити таким чином акрилайт.
Композит часто використовується для виготовлення бічних поверхонь для лайтбоксів. Найчастіше це оптимальний варіант, оскільки він дешевше металу, але перевершує його за презентабельністю. Матеріал має стійке текстуроване покриття (шліфування, мармур, глянець, матування), що підвищує привабливість рекламного носія.